Neil Davie MSc

Zur Person

Beruflicher Werdegang
1991Highers - entspricht dem Deutschen Abitur, Dingwall Academy, Schottland.
1995BA (Hons) Communication Studies, Queen Margaret University, Schottland.
1995 - 2000Customer Service Representative, Technical Support und System Administration Stellen.
2000 - 2004Team Leader, twentyhelp Knowledge Service, Linlithgow, Scotland und Dortmund.
2004 - 2008Selbstständiger Englischdozent und Übersetzer.
2004 - 2008Lehrbeauftragte für Technical English, Fachhochschule Südwestfalen, Meschede.
2006Lehrbeauftragte für Business English, International Business School, Lippstadt.
2007 - 2008Lehrkraft für besondere Aufgaben, Universität Siegen.
Seit August 2008Lehrkraft für besondere Aufgaben, Fachhochschule Südwestfalen, Meschede.
Dezember 2011PG Cert Blended & Online Education, Edinburgh Napier University, Schottland.
September 2014MSc Blended and Online Education, Edinburgh Napier University, Schottland.
Professional bodies
Member of the International Association for Mobile Learning iamlearn
Member of the International Association of Technical English Trainers IATET
Member of the International Association for Development of the Information Society IADIS
Publications
Davie, N. & Heß, M-T. (2012) Studierende nehmen Mobile Learning selbst in die Hand: Ergebnisse einer Umfrage an der Fachhochschule Südwestfalen in Meschede. Hamburger eLearning-Magazin, Ausgabe 09. http://www.uni-hamburg.de/eLearning/eCommunity/Hamburger_eLearning_Magazin/eLearningMagazin_09.pdf
Samanpour, A. R., Hilber, T., Davie, N. Learning Management Systeme, in: WISU - Das Wirtschaftsstudium, 42. Jg., Heft 11, November 2013.
Davie, N. & Hilber, T. (2015) Mobile-assisted Language Learning: Student Attitudes to using Smartphones to learn English Vocabulary. Proceedings of Mobile Learning 2015 11th International Conference, Madeira, Portugal.
Davie, N. & Hilber, T. (2016) Smartwatches as a learning tool: A survey of student attitudes.Proceedings of Mobile Learning 2016 12th International Conference, Vilamoura, Portugal.
Davie, N. & Hilber, T. (2017) Nomophobia: Is smartphone addiction a genuine risk for mobile learning? Proceedings of Mobile Learning 2017 13th International Conference, Budapest, Hungary.